fredag den 15. september 2017

Morgenmads muffin med banan og granola uden sukker

Dette indlæg er sponsoreret!

Den perfekte start på dagen, til madpakken, aften snacken, mellemmåltid eller den sunde søde tand.

Jeg har været så heldig at få lov til at smage disse to produkter fra AXA - Cacao, mandler, blåbær Granola samt Mysli med dadler og brombær.


Mit første projekt blev hjemmebag og der forsøgte jeg mig med granola da kakao og banan altid er godt sammen.
Jeg er stor fan af at bage sukkerfrit eller med mindst muligt sukker, da jeg har en lille dreng i nærmeste familie med ny-diagnostiseret sukkersyge type 1.

Du skal bruge:
- 2 bananer (most)
- 2 æg
- 1 tsk vaniljepulver
- 110  gram mel
- 75 gram granola
- 1 tsk bagepulver
- 1 nip salt

Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienserne sammen, kom dem i muffinforme og sæt dem i en varm ovn (varmluft 200 grader), 20-25 minutter.


Nam, nam, nam.
Hvis du vil gøre det ekstra lækkert kan du bruge proteinella, så det minder lidt om en cupcake.


Det bliver absolut ikke sidste gang at jeg skal lave denne opskrift.
Jeg spiste den "bart", med proteinella og med smør og ost. Alle tre ting fungere rigtig godt, da det minder lidt om bananbrød.
Vildt lækkert, sundt og jeg kan kun anbefale det.

Jeg er i øvrigt meget lykkelig for at kunne spise igen. Jeg fik influenza samme aften som vi kom hjem fra Rom. Jeg kastede op hele natten med cirka 30 minutters mellemrum.
Efter flere dage i sengen fik jeg tandkødsbetændelse (højst sandsynligt fordi jeg har kastet så meget op). Jeg får antibiotika, har haft feber og ingen appetit. Nu er tandsmerterne næsten væk, men idag er jeg forkølet og har ondt i halsen. Helt ærligt, var der snart andet?

God weekend til folket :-)

.. Filo

Sponsoreret indlæg

1 kommentar:

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...