tirsdag den 21. februar 2017

Mørbrad i cremet ostehvidløgs sauce med pommes og cheddar dyppelse

Svinemørbrad i en sund men lækker udgave fyldt med grønt, flødeost, milda og serveret med pommes og lækker oste dyppelse

Forleden dag havde jeg lyst til at trylle lidt i køkkenet. Jeg har jo en masse skønne fridage, og dem bruger jeg gerne på hjemmelavet mad. Jeg arbejder jo ofte i aftenvagt, og der må jeg indrømme at madpakken tit består af rugbrød, købe salat eller færdigretter.


Du skal bruge:
- 2 løg
- 1 bakke champignon
- 100 gram philadelphia hvidløgs smøreost
- 1 milda
- 1 svinemørbrad
- 1 peberfrugt
- 1 tsk letta (smør eller olie)
- salt og peber efter smag og behag
Valgfrit tilbehør. Mit bestod af pommes fritter og cheddar oste dyppelse (købt i netto).

Fremgangsmåde:
Skær kødet i bøffer, løg i små tern og champignonen i skiver. Steg mørbrad i lidt smør, tilsæt løg og champignon. Brun det på panden. Tilsæt hvidløgsost samt milda og smag til med salt og peber.
Kom peberfrugten i blandingen og rør godt rundt.
Find et ildfastfad og giv mørbrad anretningen 25-30 minutter i ovnen ved 175 c.


Nu er der kun 1 uge og 2 dage til afrejse mod Asien, det er mega spændende og lidt angstprovokerende. Det bliver en oplevelse for livet. Uden tvivl :-)

.. Filo

2 kommentarer:

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...