mandag den 1. august 2011

Nachos med ost, guacamole, kylling, salsa og creme fraiche

Fredag aften lavede jeg nachos til mig og Mikkel. Det var aller første gang jeg prøvede det, men det kan jo nærmest ikke gå galt ;)
Resultatet ses her:

Du skal bruge:
En pose nachos
en dåse salsa
1-2 avocadoer
Hvidløg
Creme fraiche
Cheddar ost
Kyllingfilet
Salt og peber

Kog 1-2 kyllingfileter i ca. 15 min.
Tænd ovnen på 175 C varmluftovn
Fordel nachos i et fad, drys med revet ost.
Jeg har brugt to typer ost, da jeg havde en rast som skulle bruges ;)

Skær kyllingen ud og fordel ovenpå.

Sæt retten i ovnen ca. 8 min.

I mens tages tre skåle.
En til salsa dip, en til creme fraiche og den sidste til guacamole.

Guacamole laves ved at mose 1-2 avocadoer med en gaffel. 2 Hvidløg tilsættes (finthakkede, eller pressede), og lidt creme fraiche til konsistensen synes rigtig. Drys med salt og peber.


Mums!!

Det er en ret der helt sikkert må gentages, trods at den næringsværdi ikke er helt god ;)

Madplaner for ugen kommer enten i aften eller i morgen.

Håber jeres weekenden har været god!!

.. Sofie

2 kommentarer:

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...