onsdag den 3. august 2011

Kartoffel porre gulerodssuppe med bacon og flutes

ADVARSEL ;) Suppen ser ikke spor lækker ud, men stol på mig. Den smager bedre end den ser ud! Suppen er perfekt når man er forkølet, trænger til noget sundt og den er billig at lave.

Her ses min portion (jeg sprang baconen over i min suppe, men lavede det til Mikkel).

Her ses suppen med hjemmebagt flute. Find opskriften her.

Til suppen skal du bruge:
400 gr. Kartofler
200 gr. Gulerødder
100 gr. Porre
1 Liter vand
1 Hønsebouillon
Salt og peber

Vask grøntsagerne og skær dem i mindre stykker. Lig dem i en stor gryde, sammen med vandet og bouillonen.


Kog grøntsagerne i 30 min. Med låg på.

Lad suppen køle af (uden låg), og put det i en blender.
Her ses halvdelen, da hele suppen ikke kan være i blenderen.

Varm nu den flydende suppe op i en gryde, og smag til med salt og lidt peber.

Den smager fremragende med flutes og bacon stegt på en pande.

.. Sofie

3 kommentarer:

  1. Hej

    Det ligner lige noget, der kan klare en forkølelse. God bedring til ham.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Hej :)
    Ja, den kan gøre underværker ;)
    Mange tak.

    SvarSlet
  3. Mmmmh kan lige forestille mig hvor god den er, tænker også man kunne smage til med lidt knust chili

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...